Growth hacking, agresywny wirusowy marketing it? Jeśli upadek spekulacyjnej bańki internetowej lub bańki internetowej nauczył nas czegoś, to intensywne pragnienie szybkiego wzrostu może prowadzić do złej oceny, złego podejmowania decyzji, a tym samym słabych firm. Po tych wydarzeniach ostatnio duża liczba firm internetowych rozwija się jak szalona … A wynik końcowy? Miliardy dolarów zginęły. Rentowne firmy, takie jak Cisco i Amazon, straciły ponad 80% wartości rynkowej.
A co najważniejsze, większość z nas odkryła, że ​​pojedynczy wzrost nie znaczy tyle. Im wyżej się wzniesiesz, tym mocniej upadasz. Sprzedaż i zyski są niezbędne, ale nie wzrost. Była to typowa powszechna wiedza od około 2001 do 2010 roku. Ale potem pojawił się Facebook
Około 2010 roku niewiele osób widziało sposób na zysk na Facebooku.

 

Powody, dla których firmy takie jak DropBox, Google, Instagram i Uber intensywnie rekrutują managerów wzrostu i growth hakerów . Wierzą w tę strategię, ponieważ w świecie, w którym konkurencja o ekspansję jest coraz bardziej konkurencyjna, potrzebujesz zaangażowanego menedżera ds. wzrostu Może nawet spowodować, że Twoja firma skurczy się i ostatecznie zaniedbanie zamiast skończyć na szczycie, w miejscu, w którym idealnie chcesz być.

 

Oto sześć powodów, dla których warto zacząć szukać menedżera wzrostu, który może ulepszyć strategię wzrostu wcześniej niż później.

 

Ustalanie celów wzrostu

 

Wzrost niekoniecznie jest głównym celem twoich istniejących działów. Marketing internetowy, badania i rozwój oraz sprzedaż powinny mieć swoje priorytety, a powiększanie biznesu nie jest jednym z nich. To jest powód. Chcesz jednej osoby odpowiedzialnej za cele marketingowe. Ta osoba zadecyduje, ile potrzebujesz urosnąć i jak to zrobisz. Będzie on / ona nawet pociągać do odpowiedzialności innych pracowników, zapewniając, że firma dotrze tam, gdzie powinna. Ponieważ wzrost staje się koniecznością, a nie luksusem, chcesz, aby ktoś nadzorował wzrost, a ta osoba jest Twoim menedżerem wzrostu. Nie jest to jednak (ściśle mówiąc) główny powód, aby go zastosować, ponieważ jest on zastępowany przez kolejne.

 

Zbieranie i interpretacja danych

 

Hakowanie wzrostu i marketing IT są w głównej mierze napędzane danymi pochodzącymi z rzeczywistych wyników strony internetowej. Wynika z tego, że głównym celem menedżera ds. wzrostu jest stworzenie skutecznej metody gromadzenia i interpretacji danych. To podstawa rozwoju Twojej firmy. I jeden z najważniejszych składników ciągłej ekspansji. Prawidłowo, rozwijający się marketer powinien korzystać z takich narzędzi, jak e mail marketing, Google Analytics, Facebook Pixel, SemRush, aby dowiedzieć się więcej o tym, co ludzie robią w Twojej witrynie (i twoim programie). Badania przedstawiają najlepsze praktyki, które mogą przynieść korzyści Twojej organizacji. Współdziałaj z klientami i oceniaj ich doświadczenia z Twoją małą firmą. Po tym wszystkim, czas to zrobić.

 

Wykorzystanie danych

 

Gdy Growth Marketing zbiera dane, można je (i należy) wykorzystać aby zapewnić wysoką wartość dla klienta. W szczególności dane powinny być wykorzystywane do tworzenia lepiej dopasowanych działań marketingowych, doprecyzowanym świadczeniu usług, profili klientów, identyfikowania potrzeb, pragnień i nawyków klientów, przemyślenia nowych sposobów zwiększenia sprzedaży oraz zminimalizowania kosztów i wydajności. Gdy tylko zaczniesz zbierać dane, przekształcenie ich w cenne informacje, takie jak te, stanie się pracą na pełen etat – do tego będziesz potrzebować marketera ds. rozwoju biznesu.

 

Marketing IT, sprzedaż, koordynacja badań i rozwoju

 

Nie ma „ja” we wzroście, a to jest ważne, ponieważ konsekwentne rozwijanie biznesu wymaga, aby cała organizacja działała sprawnie. W szczególności dział sprzedaży musi pracować nad znalezieniem nowych sposobów przenoszenia większej ilości towarów przy jednoczesnym zmniejszeniu plonów. Marketing musi zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamę i znaleźć nowe sposoby pozyskiwania klientów oraz informacji handlowych. Dział badań i rozwoju musi konsekwentnie tworzyć produkty, wykorzystywać produkty i opcje pakowania, które są atrakcyjne dla kupujących. A kto będzie koordynował wszystkich pracowników w tych działach?

 

Wymyślanie nowych pomysłów / eksperymentów.

 

Ilekroć masz wszystkie wymagane informacje, a Twoje sekcje pracują razem, chcesz przetestować nowe rzeczy. W ten sposób odkryjesz nowe metody reklamowania, rozwijania i budowania nowej marki. Wszystko ładnie, ale nad czym pracujesz przy wymyślaniu świeżych pomysłów i eksperymentów? Twój menedżer ekspansji, oczywiście! On / ona jest dodatkiem do wielkiego pytania! Odpowiemy na to szóstym, a na koniec, powodem do zatrudnienia menedżera ds. Rozwoju.

 

Aby zautomatyzować, skalować i usystematyzować

 

Jak zapewne zauważyłeś/aś, wzrost jest czasochłonny i pracochłonny. W związku z tym rekrutacja osób nadzorujących wzrost jest najlepszą metodą na znalezienie sposobów automatyzacji zadań, nawet tych, które nie mogą być automatyczne na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości wzrost hakowania, ekspansji bezpośrednio spowodował rozwój usług takich jak Zapier, które umożliwiają tworzenie łańcuchów zadań w wielu aplikacjach, w tym w Gmailu i GetResponse itd. ponieważ zmniejszają liczbę zadań, których kliknięcie może zająć kilka godzin przycisk. Jest to szósty powód, dla którego potrzebujesz menedżera wzrostu.

Fast Forward Solutions specjalizuje się w usługach rekrutacyjnych w obszarze międzynarodowej sprzedaży i marketingu cyfrowego, głównie dla klientów z sektora IT. Nasza rygorystyczna i sprawdzona metodologia łączy profilowanie ról, poszukiwanie pracowników i ocenę kandydatów, uzupełnione usługami doradczymi.

Zapewniamy gwarantowane wyniki i szybkie dotarcie do najlepszych dostępnych na rynku talentów, dzięki czemu każda współpracująca z nami organizacja będzie w stanie zwiększyć sprzedaż, obniżyć koszty operacyjne oraz poprawić efektywność zasobów ludzkich, wycenę firmy oraz zaufanie inwestorów. Tomasz Bożyczko jest doświadczonym liderem sprzedaży, prezesem i założycielem FFS.