3 szybkie rady jak przygotować atrakcyjny opis stanowiska

Czy przygotowując opis stanowiska (job description), po prostu kopiujesz i wklejasz jeden szablon do drugiego, czy możesz poświęcić trochę czasu na promocję stanowiska, które chcesz obsadzić? Utrzymanie najlepszych talentów jest coraz większym wyzwaniem, a organizacje szukają nowych sposobów budowania momentum i przyciągania kandydatów. Bardziej kreatywne, konwersacyjne i niekonwencjonalne podejścia do job description dają kandydatów lepszej jakości i większy sukces w obsadzaniu powstających wakatów. Co się zatem zmienia w przypadku tradycyjnego opisu stanowiska?

Przejrzystość występuje w wielu różnych formach. Po pierwsze, firmy stają się bardziej otwarte, aby pokazać zarobki bezpośrednio w ogłoszeniu o pracę. Takie postępowanie zapewnia równowagę między pracodawcami a kandydatami, łagodząc stres związany z przerażającą rozmową o wynagrodzeniu. Chociaż pracodawcy mogą stracić przewagę w dyskusji przy użyciu tej metody, unikają również marnowania czasu kandydata, który może ubiegać się o pracę poniżej kwoty wynagrodzenia. To podejście też jest nagradzane przez Google for Jobs, które indeksuje takie ogłoszenie o pracę wyżej.

Firmy stają się bardziej jasne i przejrzyste w sposobie, w jaki piszą o realiach swojej codziennej pracy. Mogą na przykład uwzględniać, z jak dużymi budżetami będą pracować, z kim będą raportować, oraz rodzaje zadań, nad którymi będą pracować.

Opis stanowiska (job description) jako element marketingowy

Klasyczny opis stanowiska pracy nie jest już wystarczający. Zamiast tego firmy muszą ulepszyć swoją grę reklamową i rozważyć swoje opisy stanowisk pracy jako trochę treści marketingowych. Takowy powinien być wystarczająco markowy, chwytliwy i wciągający, aby ktoś chciał odejść od swojego obecnego pracodawcy do nowego.

Na przykład Monster odkrył nowy sposób interakcji z kandydatem, opracowując program, który pozwala ludziom umieszczać filmy bezpośrednio w opisach stanowisk! Skill Scout może także pomagać firmom w opowiadaniu ich historii za pomocą platformy, która umożliwia organizacjom tworzenie własnych filmów wideo, które można wykorzystać w opisach stanowisk. Wszystkie te firmy wykorzystują ludzki charakter, ponieważ opisy stanowisk z reklamami wideo są oglądane o 46 procent więcej niż pisemne, a miejsca pracy otrzymują o 36 procent więcej indeksowania, jeśli towarzyszy im wideo.

Co można wziąć pod uwagę:

  • Przygotuj 30-sekundowe wideo z menedżera ds. rekrutacji na temat tego, dlaczego potencjalny kandydat powinien dołączyć do Twojego zespołu
  • Dziel się historiami o byłych pracownikach w porównywalnych rolach i o wzroście ich poziomu wynagrodzeń i kompetencji
  • Uwzględnij profile LinkedIn / społeczności tego zespołu
  • Wgrywaj filmy lub zdjęcia z miejsca pracy
  • Wgrywaj infografiki i inne wizualne środki przekazu, aby pokazać niepowtarzalność tej oferty pracy
  • Twórz tekst opisów stanowisk bardziej dynamicznie, dodając hiperłącza do większej liczby artykułów (media, nagrody, blogi pracownicze, multimedia, biznesowe linki społecznościowe itp.)

Skoncentruj się na tym, co zapewniasz, a czego potrzebujesz

 Widzimy wyraźnie, że „rynek się zmienił. Organizacje traktują oferty pracy jak sprzedaż i marketing” Pisząc opisy stanowisk, motywujmy kandydatów do zmiany uwagi z „oto czego potrzebuję” na „oto, co jest dla Ciebie”. Jeśli zaczniesz o tym myśleć, zmienia to ton i układ  opisu . Pisząc swoją reklamę/job description, upewnij się, że „to, co jest dla nich” jest dłuższe niż lista warunków wstępnych. Upewnij się, że lista wymagań jest rozsądna i sensowna, a nie standardowa lista, na której domyślnie działa większość firm.

Coraz bardziej istotne staje się także podkreślanie i jasne określanie kultury firmy, oferowanie solidnych ogłoszeń o równych szansach na zatrudnienie oraz omawianie informacji o twojej wartości. Ważnym czynnikiem jest także elastyczność i możliwość pracy zdalnej.

Wytnij ogólne rzeczy, bądź krytyczny i zadaj sobie pytanie, co jest naprawdę konieczne

Określ swoje potrzeby, odłóż wszystko na papier i ogol je do najbardziej ważnych kompetencji oraz zadań stawianych przed kandydatem. Spróbuj rzucić wyzwanie typowemu opisowi i „odciąć ogólne opisy, być krytycznym i zadać sobie pytanie, co jest naprawdę istotne”.

Weź pod uwagę swoją listę 4-5 kompetencji, 4-5 wymaganych oczekiwań i zobowiązuj się do nich. Ponieważ możesz ulec pokusie dodania linii takich jak „zorientowana na szczegóły” lub „zdolność dostosowania się do zmian”, uważaj, że takie ogólne punkty tak naprawdę nie wyróżniają kandydatów ani nie wywierają żadnego rzeczywistego wpływu na twoją wiadomość.

Zwykłe opisy stanowisk są niewystarczające na dzisiejszym rynku, a firmy będą musiały zastanowić się taniej nad sposobem interakcji i uczestnictwa w procesie rozwoju talentów. Daj im znać, co naprawdę ich czeka i nie bój się, aby Twoje prawdziwe kolory lśniły!

 

Fast Forward Solutions specjalizuje się w usługach rekrutacyjnych w obszarze międzynarodowej sprzedaży i marketingu cyfrowego, głównie dla klientów z sektora IT. Nasza rygorystyczna i sprawdzona metodologia łączy profilowanie ról, poszukiwanie pracowników i ocenę kandydatów, uzupełnione usługami doradczymi.

Zapewniamy gwarantowane wyniki i szybkie dotarcie do najlepszych dostępnych na rynku talentów, dzięki czemu każda współpracująca z nami organizacja będzie w stanie zwiększyć sprzedaż, obniżyć koszty operacyjne oraz poprawić efektywność zasobów ludzkich, wycenę firmy oraz zaufanie inwestorów. Tomasz Bożyczko jest doświadczonym liderem sprzedaży, prezesem i założycielem FFS