Dlaczego profil na Linkedin jest tak ważny przy poszukiwaniu pracy?

W związku z tym, że profil na LinkedIn staje się coraz bardziej popularnym kanałem poszukiwania wśród rekruterów, optymalizacja profilu staje się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wielu headhunterów wie, jak sformatować swoje CV, ale Twoje konto na LinkedIn jest platformą, która jest często pomijana przez potencjalnych kandydatów. Jeżeli nie masz jeszcze profilu to warto będzie stworzyć profil, który przykuje uwagę rekruterów.

W związku z tym mam szczegółowe 3 wskazówki, jak szybko zoptymalizować Twój profil LinkedIn, aby zapewnić maksymalny kontakt z rekruterami!

Użyj właściwych słów kluczowych LinkedIn SEO, aby pojawić się w odpowiednich wyszukiwaniach.

Aby rekruterzy mogli skontaktować się z Tobą w sprawie nowych ofert pracy, przyjmij założenie, że Linkedin to podstawa do wyszczególnienia wszystkich słów kluczowych, które Twoim zdaniem będą poszukiwane przez potencjalnych pracodawców lub osoby rekrutujące. Powszechne pomijane słowa kluczowe (z mojego doświadczenia) obejmują technologie (np. Excel/ Google Analytics/ Javascript/ SQL itd) oraz synonimy dla Twojej nazwy stanowiska. Nie zapominaj jednak, że słowa kluczowe powinny być prezentowane w kontekście – na przykład w podsumowaniu Twojego doświadczenia zawodowego lub podsumowaniu umiejętności. Zatem jeżeli ktoś posługuje sie biegle np językiem szwedzkim powinien to umieścić bądź w podsumowaniu bądź w umiejętnościach lub opisie w jakich językach mówisz. Należy też pamiętać o właściwym adresie url, który może pomóc przy wyszukiwaniach. Współczesne narzędzia rekruterskie takie jak ATS ( Applicant Tracking Systems) potrafią ściągnąć profil kandydata z Linkedin do swojej bazy i tam przetwarzając go za pomocą sztucznej inteligencji rekomendować najbardziej dopasowane profile – jednym z kryteriów tego dopasowania są właśnie odpowiednie słowa kluczowe opisujące w sposób obiektywny czym się zajmujesz i jakie umiejętności posiadasz.

Poniżej przykład niezbyt udanego opisu, bez słów kluczowych.

przyklad pokazujacy zly opis na linkedin

A teraz inny opis ze słowami kluczowymi

opis profilu linkedin w sposob prawidlowy

 

Który mówi Wam więcej?

Jak wzmocnić swój personal branding?

Algorytm Linkedin  faworyzuje profile o dużej sieci kontaktów z dużą liczbą aktywności, a także plasuje je wyżej w wynikach wyszukiwania rekrutacyjnego. Faworyzuje również użytkowników z rekomendacjami i poparciami. Chociaż niektórzy użytkownicy wolą mieć bardziej zwartą sieć LinkedIn z połączeniami, z którymi prowadzili rozmowy, zdecydowanie pomaga duża sieć kontaktów, którzy regularnie publikują na portalu.
Upewnij się, że Twój profil robi dobre pierwsze wrażenie

Średnio, osoba rekrutująca spędza 7 sekund przeglądając Twoje elementy profilu LinkedIn przed podjęciem decyzji, czy się z Tobą skontaktuje czy też nie. Badania, które śledzą ruch oczu rekruterów podczas oglądania profili pokazują, że większość z tych 7 sekund spędzamy oglądając Twoje zdjęcie profilowe, następnie zdjęcie w tle krótko po nim pojawiają się tytuły/ doświadczenie zawodowe, a następnie Twoje podsumowanie. Pamiętajmy, że zdjęcie w tle jest niemniej ważne od zdjęcia profilowego. Zdjęcia powinny posiadać właściwy opis (tytuł) oraz ALT text (opis alternatywny). Następnym istotnym elementem

Rekruterzy z reguły pomijają profile gdzie imię i nazwisko jest ukryte lub mamy napisane np. Beata J lub Oskar K.

Zachowaj ten profesjonalny, zwięzły i przejrzysty profil, abyś mógł go łatwo przeczytać.
Badania wykazały również, że jasne i proste profile są preferowane o 60% bardziej niż złożone profile z małą ilością białego miejsca.
Wyszczególnij swoje osiągnięcia w podsumowaniu zawodowym oraz pokaż potencjalnym pracodawcom wartość, jaką możesz wnieść do ich działalności.
Miejmy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci bez względu na Twoje zajęcie, ale jeśli w ramach szukania pracy myślisz o kolejnej szansie w ramach IT/E-Commerce/Digital Marketing, skontaktuj się ze mną na Whatsup +48 600 400 601 lub tom.bozyczko@ffsolutions.io

Fast Forward Solutions specjalizuje się w usługach rekrutacyjnych  IT, e commerce, sprzedaży i marketingu B2B.. Nasza rygorystyczna i sprawdzona metodologia łączy profilowanie ról, executive search i ocenę kandydatów, uzupełnione usługami doradczymi. Zapewniamy gwarantowane wyniki, i szybkie dotarcie do najlepszych dostępnych na rynku talentów, dzięki czemu każda współpracująca z nami organizacja będzie w stanie zwiększyć sprzedaż, obniżyć koszty operacyjne oraz poprawić efektywność zasobów ludzkich, wycenę firmy oraz zaufanie inwestorów.

Tomasz Bożyczko jest doświadczonym liderem sprzedaży, prezesem i założycielem FFS